ZWROT PODATKU – AUSTRIA

Ważna informacja dla klientów rozliczających podatek z Austrii!

Klientów rozliczających podatek za pracę z Austrii uprzejmie informujemy, iż ze względu na modyfikacje przeprowadzone w prawie podatkowym już od przyszłego roku zmieni się sposób oraz termin dokonywania rozliczeń.

Według nowych zasad każdy, kto będzie chciał odliczyć od podatku poniesione w ciągu roku koszty będzie zmuszony złożyć deklarację podatkową do dnia 31 maja.

Co, jeśli przegapi się termin? Urząd rozliczy Państwa automatycznie, nie uwzględniając ŻADNYCH kosztów. Oczywiście od wydanych w tym trybie decyzji będzie można się odwołać, lecz będzie to dużo bardziej czasochłonne aniżeli rozliczenie w terminie.

Wszystkich klientów rozliczających podatki za pracę w Austrii namawiamy zatem na nie zwlekanie ze złożeniem zeznania i pojawienie się w naszym biurze przed końcem maja.

Pozdrawiamy,
Załoga kancelarii

Do 5 lat wstecz! (2019, 2020, 2021, 2022, 2023)

O zwrot podatku austriackiego może ubiegać się każda osoba legalnie pracująca na terenie Austrii. Do rozpoczęcia procedury rozliczeniowej niezbędne są następujące dokumenty:

• Karta podatkowa
  • Dowód osobisty - polski i niemiecki - seria nr dowodu osobistego, PESEL
  • Konto dewizowe (IBAN + SWIFT + adres banku),
  • Odpis aktu małżeństwa - kopia,
  • Odpis aktu urodzenia dzieci - kopia
  • Poświadczenie nauki dzieci w Polsce,
  • Wysokość dochodów w Polsce (formularz E9 osoby rozliczającej się oraz współmałżonka),
  • Dowód rejestracyjny samochodu - stan licznika, Historia pojazdu - Bezpłatny raport z państwowej bazy danych CEP
  • Bilety z przejazdów busem, autobusem lub paragony z tankowań, rachunki z eksploatacji pojazdu
  • Rachunki za hotel, lub mieszkanie,
  • Zameldowanie w Krajach UE
  • Poświadczenie posiadania wspólnego gospodarstwa domowego z rodziną lub/i posiadania nieruchomości w Polsce

UWAGA! Pomagamy w ściąganiu kart podatkowych od pracodawców w Austrii.
Rozliczamy również korespondencyjnie.

Nr konta do wpłaty wstępnej opłaty biurowej za rozliczenie:

Kancelaria Rogów
ul. Opolska 8